A students life..

søndag, juni 10, 2007

Meir Kina

Daa sitter eg i Guilin, fortsatt Kina, paa youth hostel og proever aa faa dei siste dagers inntrykk til aa synke inn. Har akkurat komt fra Shanghai, saa har no vore innom Xi'an, Beijing, Shanghai og no Guilin og straks Yong Shou. Utruli flott her nede.

Akkurat no hoerer eg paa M2M av alle ting, paa delvis kinesisk og engelsk. Saert. Har hoert dei masse her nede, fortsatt populaere ja(og det maa seiast at det er youth hostel som spela det, ikkje meg som hoerer paa).

Men: Resten av Beijing. Trur eg kom saa langt som aa fortelle om den kinesiske muren (har et problem med aa komme inn paa bloggen her nede, dei sperra meg, saa huska ikkje kor langt eg va komt). Uansett, dagen etter (som kanskje va sist mandag??) var det tid for himmelske fredsplass og forbudte by. Hadde paa en maate sett himmelske fredsplass foer, men den forbudte byen var fantastisk! Masse flotte, kinesiske bygninga, dessverre var en god del av dei finaste av dei under restaurering, men det tok ikkje vekk inntrykket. Saerlig siste delen var super, daa gikk vi gjennom en park som keisaren og familien ofte brukte.

Etter forbudte by var det tid for silkmarket, eller silkmall som det heiter no. Det var en opplevelse, eg hadde paa et tidspunkt ikkje mindre enn 5 smaa kineserjenter hengande paa meg for aa faa meg til aa ikkje gaa. Prisane var veldig mykje hoegare enn andre plassa i Beijing, men med litt smil, litt kinesisk og iherdig pruting, fekk eg stort sett ting til prisen eg ville.

Daa er vi komt til tirsdagen. Kvelden foer hadde vi tatt oss en tur paa byen og meg og Nick sov aldri den natta. Naar resten bestemte seg for aa sove, leigde vi et par sykla og satte kursen for sommerpalasset. Det skulle vise seg aa vere MYKJE lenger enn ka vi hadde trudd. Men for en tur! Halvveis dit var vi saa troette at vi sovna utafor en park i en time, kosta 2 yuan(1 yuan er omtrent 1 krone) for aa komme inn, og DET ville vi ikkje betale. Var ogsaa berre meininga aa ha ei pause paa 5 min..

Endelig, halv 11 paa formiddagen kom vi fram. dvs, vi hadde brukt 3, 5 tima dit, inkludert sovepausen. Vel framme leita vi lenge etter en plass aa legge oss ned for aa sove litt, og maatte til slutt gjoemme oss oppe paa toppen av en bakke mellom noken tre, vi vart kasta av graset ellers.. Og der sov vi i 5 fine tima, foer vi moette resten av gjengen som no ogsaa hadde komt seg dit. Paa det tidspunktet var eg no ilag med 7 gutta. spennande.

Vi maatte ogsaa sykle tilbake, og eg e utruli gla for det! Denne gangen sykla vi gjennom sidegater, ikkje paa hovedveien, og vi stoppa mange ganga og "snakka" med lokale. Utruli goey. Ogsaa kjoepte vi oss gatepopcorn, veldig godt.

Daa er vi komt til siste dag i Beijing, denne dagen var det Temple of Heaven. Tempelet i seg sjoelv er ganske vanlig, saa ikkje saa spennande lenger, men parken rundt var super! Igjen gikk eg ilag med Nick, og vi gikk stort sett og valsa. Var veldig mange som spelte instrument der, og det var ganske fint aa sette seg ned og hoere paa. Dessverre involverte spelinga ogsaa grusom synging. Hoeres kort fortalt ut som folk som synger litt falsk og blir bomandert med naaler. Eller som Nick sa, kattar som blir kvelt.

Det siste vi gjorde foer vi forlot Beijing var aa ete Beijing grilla and (Beijing roasted duck). Utruli godt, og vi betalte berre 30 usle yuan for et herremaaltid av dimensjona!! Ogsaa var det aa seie hade til diverse folk, tristast var det aa seie hade til Tobi, ogsaa toget. No var det meg, danske Michael, Nick og Koen.

Tidli torsdag morgen er vi altsaa i Shanghai. Definitivt heilt annerledes enn Beijing, i Beijing er det nesten ingen hoege bygninga, mens det kryr av dei i Shanghai.
Det foerste eg foroevrig maatte gjere, var aa sende alle klea mine til vask. Hadde vore LITT dom og putta ei roedvinsflaske i botnen av sekken, og naar eg ikkje fikk sekken min under senga paa toget slik at Michael maatte bruke makt for aa faa den under, saa kan en tenke seg resultatet. Heldigvis ingen skade som eg bryr meg om.

Saa var det aa vandre rundt, foerst ned til the Bund, som er ei samling av hus dei bygde paa 20-, 30- eller 40-tallet i fransk/vestlig stil. Va fine dei. Saa tok vi Bund Sightseeing tunnel, som etter mi meining er ei einaste stor turistfelle. Vi skulle over elva til andre sida, og tenkte at det der va sikkert en grei maate, men vi maatte ut med 35 yuan og det var ei vogn som kjoerte gjennom masse blinkande lys. Kjempekjedelig etter mi meining, og likte mykje bedre ferga som vi tok tilbake, der va ingen vestlige, berre vi, en haug med motorsykla og enda fleire kineserar, og det kosta oss berre 0.5 yuan.

Paa den andre sida gikk vi etter kvar opp i et HOEGT hus, jin mao tower, og det var nydelig utsikt der oppe.
Etter dette tok vi ferga tilbake til the Bund, og bevegde oss mot et market eg hadde lest om. Paa veien gikk vi gjennom mange supre sidegater. Er saa utruli goey aa gaa i slike gater, for moeter saa mange lokale som smiler og smiler naar en seier ni hao til dei!
Paa markedet klarte eg faktisk aa finne meg ei bukse. Har egentli stort sett gitt opp slike ting i asia, folk er saa forbaska smaa her, men paa dette tidspunktet hadde eg ingen reine kle og trengte bukser. Det viste seg ogsaa at der baade var min stoerrelse, der va ogsaa bukser som var stoerre, og buksa eg kjoepte var faktisk for stor!! Fornoegd.

Den kvelden moette vi Jenny, Sigrid og deira kjaere, pluss Dan fra universitetet og hanna dame. Var en goey kveld, og det var siste kveld men Nick, som var veldg trist. Kjem til aa savna han, vi hadde det saa utruli goey paa reisa, han har en saa utruli positiv innstilling som smitta veldig. Men men, det er no slik det engang er.

Neste dag, en person mindre, men fortsatt med Jenny, Sigrid, Bjarte og Andreas, var vi paa Shanghai Urban Planning Exhibition Hall, som var utruli interressant. Viste Shanghai foer, no og korleis dei planlegger at Shanghai skal vere i framtida.
Saa var det kafetid, foer vi sa hade til Jenny og Sigrid igjen, dei skulle no til Beijing. Resten av dagen vandre vi berre rundt foer det vart en tidlig kveld.

Neste dag (som var i gaar) kom John og Matt fra Beijing. Vi hadde plana for dagen, som var en by som var beskreve som Kina's Venezia. DET kan diskuterast, men lurer paa om vi kom oss inn i feil del av byen. Men foer byen var vi i Yuyuan garden i Shanghai, den var NYDELIG! Har masse flotte bilder derifra.
Kl 2 tok vi tog til byen, og i det vi ankom skjoente vi at vi virkeli ikkje hadde anelse om ka vi kunne sjaa eller kor vi skulle gaa, saa vi lot en fyr utafor togstasjonen overtale oss til aa la han ta oss med rundt. Var vel heilt grei den turen. Og det var veldig fint der, iallefall paa utvalgte plassa.

Og i dag reiste eg og Koen til Guilin, og blir forhaapentlivis en person til i maara. Ser utruli fint ut her, problemet er regn. Men, litt regn har aldri skada noken. Har tross alt budd i Bergen dei siste tre aara.

Daa er mission completed, eg har oppdater dei stakkarane som vil vite om reisa mi. Sia eg ikkje har lagt inn bilder, blir det veldig vanskelig aa virkeli forklare reisa, saa dokke faar berre vente til eg er trygt heime i norge forann dataen. Ikkje lenge igjen no.